“Oktabr motorlari” avtomuzeyi direktori Dmitriy Oktabrskiy maxsus Forbes Life’ uchun kolleksiyasidagi eng qimmat mashinalar haqida gapirib berdi. Forbes mashhur retro avtomobillar suratlarini jamlab taqdim etdi.

Studebaker Golden Hawk Foto: Forbes

Avtomobilning tashqi ko‘rinishini yaratish taniqli sanoat dizayneri Raymond Loui bilan bevosita bog‘liq.

Dvigatel hajmi: 5,8 l

Dvigatel quvvati: 279 l bilan

Og‘irligi: 1900 kg

U 8 soniyada 100 km/soatgacha tezlashishi mumkin, bu o‘sha paytlarda juda tez hisoblangan. Mashinaning maksimal tezligi esa 220 km/soatni tashkil etadi.

Mazkur avtomobil 1956-yildan 1958-yilgacha ishlab chiqarilgan. Narxi: 30 000—70 000 AQSh dollari.

Isotta Fraschini Tipo 8
Foto: Forbes

Milandagi mashhur brend 1900-yilda aka-uka Fraskini va Sezar Izotta tomonidan yaratilgan.

Mutaxassislarning fikricha, dunyodagi eng yaxshi atelye (Castagna, Sezar Sala, Flevud, Le Baron) bilan hamkorlik qilish tufayli Isotta dizayni hali ham fransuzlarning Hispano-Suiza’sidan ustun bo‘lgan.

Ushbu brend avtomobillarining egalari: Eron shohi Rizo Pahlaviy, Ruminiya qiroli Ferdinand I, Efiopiya monarxi Hayle Selassiye va boshqalar.

Ushbu avtomashina 2012-yilda 186 000 dollar, 2013-yilda esa 473 000 dollarga sotilgan.

Benz 8/20 PS Zweisitzer  Foto: Forbes

Benz 8/20 PS yengil sport avtomobili 1912-yildan 1921-yilgacha ishlab chiqarilgan. Avtomobil poygadan ko‘ra ko‘proq sport va sayyohlik uchun mo‘ljallangan. Shuning uchun uning tezligi atigi 62 km/soat tezlikni tashkil etgan.

Hammasi bo‘lib, 1912-yilda Mannheimdagi Benz fabrikasi PS 8/20 rusumidagi 3093 shassini ishlab chiqargan.

Narxi: 74 750 yevroga sotilgan

Bugatti Type 57 Foto: Forbes

Ushbu model yumshoq yurishi va a’lo darajada ishlashi bilan ajralib turardi.  Sayohat qilish uchun qulay bo‘lgan. Poygada ham ishtirok etgan. Ko‘plab sport mashinalari singari, rul ham o‘ng tomonda joylashgan edi. Asosan ko‘k rangda edi. Narxi: 500 000 dan 9 000 000 dollargacha.

Cadillac 75 Foto: Forbes

Avtomobil Fleetwood 75 brendning eng asosiy vakili bo‘lib, u Cadillac Cadillac deb nomlangan. 1941-yilda chiqarilgan Cadillac 75th Series V8 dvigatellari bilan jihozlangan.

Bunday qimmatbaho mashinalarni sotib oladigan obro‘li mijozlar konservativ uslubni afzal ko‘rib, qimmat modelni avtomobillar ichida ajralib turishini xohlagan. 1940-yil 75 Cadillac’da N.S. Xrushchev Ukraina kompartiyasi markaziy qo‘mitasining birinchi kotibi bo‘lgan paytida haydab chiqqan.

Narxi: 100 000 dollar

Packard 180 Foto: Forbes

Ushbu markadagi avtomobillardan prezidentlar, diplomatlar, Gollivud yulduzlari foydalangan. Packard 180 1940-yilda chiqarilgan. Ushbu avtomobil Packard Motor Car Company’dagi eng yaxshi model bo‘lgan. Packard 180 dvigateli 8 silindrga ega edi va bu dunyodagi eng kuchli sakkiz silindrli dvigatel sifatida tanilgan. Salon yuqori sifatli teri bilan qoplangan va yog‘och, mato bilan bezatilgan.

Narxi: 50 000—100 000 dollar

Cadillac V-12 Foto: Forbes

Urushdan oldingi Cadillac’lar o‘z davrining eng qimmat va obro‘li mashinalari edi. Cadillac V16 va undan keyingi Cadillac V12 ham ishlash yoki ichki bezatish jihatidan tengsiz bo‘lgan. Bundan tashqari, boshqa ishlab chiqaruvchilardan farqli o‘laroq, Cadillac har doim “narxni ushlab turgan”.

Narxi: 100 000 dollar