Bodom yog‘ida yeryong‘oq yog‘iga qaraganda uch karra ko‘p E vitamini mavjud. Uning inson tanasi uchun foydali bo‘lgan ko‘plab xususiyatlari mavjud. “Noviy ochag” nashri bodomning foydali jihatlari haqida ma’lumot berdi.

Tabiiy energiya manbai bo‘lgan bodom boshqa ko‘plab yong‘oqlar kabi foydali xususiyatlarga boy, tarkibidagi E vitamini, oqsillarning yuqori miqdori tufayli uni quritilgan mevalarning eng yaxshisi deb aytish mumkin. Olimlar bodomda 130 ga yaqin turli xil foydali birikmalar borligini aniqladi. Ularda yog‘ miqdori ko‘p bo‘lishi mumkin, biroq bu zararli emas. Bu yog‘lar yurak uchun foydali bo‘lgan mono va ko‘p to‘yinmagan yog‘lardir.

Bir stakan bodomning ozuqaviy qiymati

Foto: “Noviy ochag”

  • Kaloriya tarkibi: 533 kkal
  • Yog‘: 46 g (71% DV)
  • To‘yingan yog‘lar: 3,5 g (17% DV)
  • To‘yinmagan yog‘li kislotalar: 29 g
  • Ko‘p to‘yinmagan yog‘li kislotalar: 11,2 g
  • Uglevodlar: 20 g (7% DV)
  • Xun tolasi: 12 g (48% DV)
  • Proteinlar: 19 g (38% DV)
  • Kalsiy: 247 mg (25% DV)
  • Temir: 3,41 mg (19% DV)
  • Sink: 2,8 mg (19% DV)
  • Magniy: 248 mg (62% DV)
  • Fosfor: 15 mg (44% DV)
  • Kaliy: 167 mg (14% DV)
  • E vitamini: 23,58 mg (79% kunlik)
  • Xolin: 50 mg

Bodom oqsillari, minerallar, vitaminlar, antioksidantlar va fitokimyoviy moddalarga boy.

Foto: “Noviy ochag”

Bodomning sog‘liq uchun foydali jihatlari

Yurak kasalligi xavfini kamaytirish

Bodomda mavjud bo‘lgan polifenollar (kimyoviy birikma) xolesterin darajasini yaxshilaydi va yurak xastaliklari ehtimolini kamaytiradigan antioksidant ta’sirga ega hisoblanadi.

Qondagi shakar miqdorini normal holatda ushlaydi

Bodom diabet bilan og‘rigan bemorlarda shakar miqdori holatini yaxshilaydi.

Xotirani yaxshilaydi

Ba’zi tadqiqotlar bodom iste’mol qilish xotirani yaxshilashga yordam berishini ko‘rsatgan.

Sog‘lom ichak mikroflorasi

Bodomdagi xun tolasi va polifenollarning ko‘pligi prebiotik ta’sirni yaratishi mumkin.

Ushbu foydali jihatlardan tashqari bodom sut yoki unning o‘rnini bosuvchi ham bo‘lishi mumkin.

Foto: “Noviy ochag”

Bodom boshqa yong‘oqlarga nisbatan foydalimi?

Bodomlar funduk, makadamiya, pista va yong‘oqlarga qaraganda kamroq yog‘ni o‘z ichiga oladi. Bodom bu yong‘oqlarga nisbatan ko‘proq kalsiy, temir, magniy, fosfor va sinkga ega.

Foto: “Noviy ochag”

Bodom suti sigir sutiga yaxshi alternativ hisoblanadimi?

Agar siz laktoza intoleransi yoki vegetarian bo‘lsangiz va sut mahsulotlaridan voz kechishni istasangiz, bodom sutini tanlang. Oddiy 240 ml bodom sutida 18 g gacha shakar bor. Bundan tashqari, natriy mavjudligi uchun kompozitsiyani tekshirish kerak. Ba’zi xushbo‘y hidga va tuzsiz ta’mga ega bo‘lgan bodom sutida, 230 mg gacha ushbu modda bo‘lishi mumkin.

Farzandlaringizning sut mahsulotlariga allergiyasi bo‘lmasa, sigir sutidan foydalanganingiz ma’qul. Bodom sutida yog‘ va oqsil miqdori past bo‘lganligi sababli, bu bolalarning bo‘yini o‘sishidan to‘xtatishi mumkin.

Foto: “Noviy ochag”

Bodom moyining tarkibida nimalar mavjud?

Oddiy eman yog‘idan charchadingizmi? Uning o‘rnini ozuqaviy jihatdan yeryong‘oqlarga o‘xshash bodom bilan almashtiring. Bodom va yeryong‘oq moyining 2 osh qoshiq porsiyasida taxminan 200 kaloriya, 17 gramm yog‘ va 4 gramm tola mavjud. Yong‘oqda (7 g)  bodomga (8 g) qaraganda ko‘proq protein mavjud, ammo ikkalasi ham kuch beradi va ovqat iste’mol qilishga bo‘lgan ishtiyoqni susaytiradi.

Bodom moyida ko‘proq E vitamini (yeryong‘oq moyidan uch baravar ko‘p), shuningdek, kalsiy, kaliy va magniyni o‘z ichiga oladi, bu qon bosimini muvozanatlash uchun eng muhim oziq moddalaridan biri hisoblanadi. Hech qanday qo‘shimcha qo‘shilmagan mahsulotlarni tanlang. Yong‘oq va bodom moyining tarkibida tuz bo‘lishi kerak.

Foto: “Noviy ochag”

Bodomning o‘ziga xos xususiyati nimada?

Oqartirilgan maydalangan bodomdan tayyorlangan yuqori proteinli bodom donachalari boshqa don mahsulotlariga qaraganda yaxshiroq. U Hindiston yong‘og‘iga qaraganda kamroq to‘yingan yog‘ga ega va bu mahsulotning atigi ikki qoshig‘i kunlik E vitamini ehtiyojining 15 foizini ta’minlaydi.

Bodom uni genetik kasalliklar va kleykovina intoleransi bo‘lgan odamlar uchun juda foydali.

Foto: “Noviy ochag”

Dieta qilmoqchi bo‘lsangiz ko‘proq yong‘oq mahsulotlarini qo‘shilgan taomlarni iste’mol qiling.

  • bodom va zaytun bilan qovurilgan tovuq sonlari;
  • zaytun-bodomli tapenada bilan yashil loviya;
  • kekik bilan qovurilgan markonian bodomlari;
  • Bodom qobig‘i bilan kreol qizil ikra.

Mavzuga doir: