Ovqatdan keyin har qanday suyuqlikni ichish foydali emas, hatto bu sog‘liq uchun ham zararli ekanini tez-tez eshitamiz. “Wday.ru” nashri bu fikrning qanchalik haqiqatga yaqin ekani haqida ma’lumot berdi.

Foto: “Wday.ru”

Choy dunyodagi eng foydali ichimliklardan biri hisoblanadi. Biroq ushbu ichimlik bilan bog‘liq ko‘plab noto‘g‘ri qarashlar mavjud. Ulardan biri — choyni ovqatdan oldin va keyin darhol iste’mol qilmaslik haqidagi fikr. “Wday.ru” nashri shu haqda mutaxassislarning javobini keltiradi.

“Odatda shunday bo‘ladi: tushlik yoki kechki ovqat paytida, birinchi navbatda choy, qahva, suv va boshqa ichimliklar keltiriladi. Asosiysi, uni ichasiz, buning nimasi yomon? Ko‘pchilik ovqatdan oldin choy ichmaslik kerakligini yozadi, chunki u so‘lak hosil qiladi. Shunday qilib, aksincha, agar siz ovqatdan keyin darhol choy ichsangiz, yaxshi bo‘ladi. Asosiysi, ovqatni choy bilan almashtirmaslik kerak. Bunday ochlik, albatta, ertami-kechmi gastrit, oshqozon yarasi, pankreatitga olib keladi.

Foto: “Wday.ru”

Ovqatdan keyin choy ichishga kelsak, ijtimoiy tarmoqlardagi bu ishni 1-3 soat o‘tmaguncha qilmaslikka undaydigan barcha maqolalar mutlaqo bema’ni. Ovqatdan so‘ng darhol sog‘lig‘ingiz uchun choy iching, bu zarar qilmaydi. Ayniqsa, ko‘k choyni tavsiya qilaman, u eng foydalisi hisoblanadi. Qora choy esa qahva kabi keraksiz tonik ta’sirga ega bo‘lishi mumkin.

Global standartlarga ko‘ra, biz kuniga taxminan ikki litr suyuqlik ichishimiz kerak va ko‘k choy ularning asosini tashkil qiladi. Xo‘sh, agar biz ovqatdan oldin va keyin choy ichishdan mahrum bo‘lsak, bu me’yorni qachon bajaramiz?”, — deydi endokrinolog shifokor Aleksey Kalenchev.

“Ovqatdan keyin choy ichishning xavfliligi haqidagi ma’lumotning asosiy dalili shundaki, ichimliklar me’da shirasini suyultirishi va ovqat hazm qilish jarayoniga xalaqit berishi mumkin. Biroq bu nazariyani tasdiqlovchi jiddiy tadqiqotlar yo‘q. Umuman olganda, me’da shirasining kislotaliligini o‘zgartirish unchalik oson emas va buning uchun yetarli miqdorda suyuqlik kerak bo‘ladi.

Yana bir ma’lumot shundaki, achchiq choy yoki qahva ma’lum moddalarning tarkibi tufayli oziq-ovqatdagi inson organizmi uchun muhim bo‘lgan mikro va makro elementlarning so‘rilishiga xalaqit berishi mumkin. Misol uchun, kuchli qora choy tarkibidagi taninlar temirning so‘rilishini buzadi.

Shuning uchun toza suvga, shuningdek, giyohlardan tayyorlangan yoki ko‘k choyga ustunlik berish yaxshiroq”, — deydi nutritsiolog Marina Bessonova.

Mavzuga doir: